
Czym jest pozycjonowanie stron i jak rozpocząć taką formę promocji?
O pozycjonowaniu stron internetowych mówi się dzisiaj coraz więcej, ale nie każdy zdaje sobie sprawę z wagi tego rodzaju promocji. Właściwie wypozycjonowana strona firmowa, sklep internetowy, blog czy nawet sama wizytówka przedsiębiorstwa, może sprawić, że znacząco wzrośnie ilość klientów, którzy odwiedzą daną witrynę, a potem zostaną jej klientami. Jak to zrobić i na czym w ogóle polega pozycjonowanie?
Co to jest pozycjonowanie i dlaczego jest tak ważne?
Pozycjonowanie to nic innego, jak zespół konkretnych czynności, które prowadzą do wybicia danej strony w najpopularniejszej dziś wyszukiwarce świata, czyli Google. Im wyżej dana www znajduje się w rankingu Google, tym więcej wchodzi na nią ludzi zainteresowanych prezentowanym przez nią produktem czy usługą. Właściciele firm, którym zależy na dotarciu do jak największej liczby potencjalnych, nowych klientów, muszą więc zadbać o to, by nie tylko być w Google, ale by być tam na jak najlepszej pozycji. Oczywiście, każdy przedsiębiorca chciałby znajdować się w szczycie wyników, ale biznesów są dzisiaj miliony, a pierwsza (i najcenniejsza!) strona Google ma tylko 10 pozycji, więc znalezienie się na nich, wcale nie jest proste. Samodzielne działania, bez odpowiedniej wiedzy mogą okazać się niewystarczające, dlatego o wsparcie warto tu prosić specjalistów, np. agencje https://www.pozycjonowanieibif.pl/ czy inne, na co dzień zajmujące się promowaniem klientów właśnie przez działania pozycjonujące.
Globalnie czy lokalnie?
Pozycjonowanie stron możemy podzielić na globalne (o zasięgu całego świata) oraz lokalne (dotyczące jednej konkretnej miejscowości, powiatu czy województwa). Wielkie firmy, posiadające oddziały na całym świecie i obsługujące klientów wielojęzycznych, stawiają tu oczywiście na globalną markę, a więc i takie samo pozycjonowanie.
Większość, czyli małe i średnie firmy, wcale nie są zainteresowane podbijaniem całego świata, a bazę ich klientów stanowią zazwyczaj odbiorcy lokalni. Pozycjonowanie lokalne pozwala takim firmom dotrzeć z ofertą do setek, a nawet tysięcy nowych klientów z własnego regionu. Dobrym przykładem są tutaj wielkie miasta, np. Warszawa, Kraków, Poznań czy Gdańsk. Tu lokalnych firm są setki, ale wcale nie mają one tak wielu klientów, jak mogłyby mieć, gdyby były odpowiednio wypromowane i wypozycjonowane. Mieszkańcy szukający produktów i usług w Google, szybciej trafiliby na ich firmę, gdyby znajdowała się wyżej w wynikach wyszukiwania. I o to właśnie dbają agencje SEO i firmy marketingowe, zajmujące się pozycjonowaniem lokalnym.
Komentarze (0)