Ludzie zastąpieni przez roboty. "Dziwny hotel" z mechanicznym recepcjonistą
Postęp technologiczny, który znacznie przyspieszył w ostatnich latach, sprawił, że możliwości wykorzystania robotów w codziennych życiu oraz pracy stale się zwiększają. Dzięki niemu maszyny mogą realizować pewne zadania także w przypadku świadczenia różnego rodzaju usług, a dobrym tego przykładem jest hotel, w którym spotkać możemy właśnie takie wytwory myśli inżynierskiej.
Konstrukcji oraz produkcji zaawansowanych robotów przyświecała praktyczna myśl, gdyż miały one za zadanie pomagać ludziom w ich obowiązkach oraz usprawniać ich pracę. Technologia postępuje jednak bardzo wyraźnie, dlatego coraz częściej to właśnie roboty są w stanie zastąpić szeregowych pracowników. Budzi to w obecnych czasach sporo kontrowersji, jednak rzeczywistość jest bezlitosna.
Niezależne maszyny charakteryzuje dużo większa precyzja, brak uczucia zmęczenia oraz wycieńczenia, a także stale malejące koszty ich utrzymania i pracy. Wydawać by się mogło, że całkowite odsunięcie człowieka od konkretnych obowiązków jest praktycznie niemożliwe, jednak jeden z hoteli w Japonii zdecydował się na dość radykalny ruch. Kadra pracownicza zastąpiona została niemal w stu procentach robotami.
Hotel, o którym mowa, nazwany został Henn-na Hotel, co oznacza po prostu "Dziwny Hotel". Nie ulega żadnym wątpliwościom, że nazwa jest adekwatna do bardzo odważnego ruchu jego właścicieli i osób zarządzających. Miastem, w którym znajduje się hotel, jest Sasebo, a sam mechaniczny pomocnik przywita nas już u progu. Hotelowego holu "strzec" będzie bowiem, władający licznymi językami, android, który wyglądem przypomina azjatycką kobietę.
Kolejnym zatrudnionym robotem będzie recepcjonista, który przybrał postać dinozaura. Zamówienie poczęstunku zrealizuje dla nas mechaniczny kelner, a wszelkie wątpliwości rozwieje ponadto konsjerż w wersji autonomicznej. Roboty zajmą się w tym hotelu również przenoszeniem nierzadko ciężkich bagaży oraz przyjmowaniem zamówień bezpośrednio z hotelowego pokoju.
Właściciele placówki Henn-na Hotel swoją decyzję o zastąpieniu kadry pracowniczej robotami motywują argumentami finansowymi związanymi z niższymi kosztami pracy. Początkowa myśl była taka, aby zaopatrzyć się w niewielką liczbę maszyn, odciążając tym samym zwykłych pracowników. Finanse okazały się być jednak decydujące, dlatego obsada mechaniczna uległa zwiększeniu. Nie oznacza to oczywiście, że w hotelu nie znajdziemy żadnych osób, jednak trzeba mieć na uwadze fakt, że widok zwykłego człowieka należy do rzadkości. Ludzie zajmują się głównie gotowaniem oraz dokonywaniem różnego rodzaju napraw.
Komentarze (0)